Архів документів, який потрапив до журналістів, показує, що компанія Марка Цукерберга протягом щонайменше трьох років не могла (і не надто старалася) зупинити лавину реклами, яка наражала мільярди користувачів Facebook, Instagram та WhatsApp на шахрайські схеми електронної комерції, фейкових інвестицій, сайти незаконних онлайн-казино та продаж заборонених медичних виробів.
В одному документі від грудня 2024 року зазначається, що в середньому компанія щодня показує користувачам своїх платформ приблизно 15 млрд оголошень «з підвищеним ризиком» — тобто тих, що мають явні ознаки шахрайства.
В іншому документі від кінця 2024 року йдеться про те, що Meta заробляє близько $7 млрд річного доходу від шахрайської реклами. Але, як показують документи, компанія блокує підозрілих рекламодавців лише в тому випадку, якщо її автоматизовані системи прогнозують 95%-ву вірогідність шахрайства.
«Якщо ж компанія менш впевнена у факті шахрайства, але все ще вважає рекламодавця ймовірним шахраєм, то Meta стягує вищі тарифи на рекламу як штраф. Ідея полягає в тому, щоб відмовити підозрілих рекламодавців від розміщення реклами», — зазначається у матеріалі.
У документах також вказано, що користувачі, які натискають на шахрайську рекламу, ймовірно, бачитимуть її частіше через систему персоналізації реклами Meta, яка намагається показувати рекламу на основі інтересів користувача.
Водночас, у своїй заяві з цього приводу речник Meta Енді Стоун зазначив, що за останні 18 місяців компанія зменшила кількість повідомлень користувачів про шахрайську рекламу в усьому світі на 58%.
«Наразі у 2025 році ми видалили понад 134 млн одиниць шахрайського рекламного контенту», — додав Стоун.
Втім, документи все ж вказують на те, що продукти Meta стали опорою світової економіки шахрайства. Так, у презентації співробітників служби безпеки компанії у травні 2025 року наводилася оцінка, що платформи Meta були задіяні в третині всіх успішних шахрайств у США.
Meta також визнала в інших внутрішніх документах, що деякі з її основних конкурентів краще справляються з виявленням шахрайства на своїх платформах.
У документах зазначається, що Meta планує спробувати скоротити частку доходів Facebook та Instagram, отриманих від шахрайської реклами, але в іншому разі компанія начебто готова заплатити за це штраф у розмірі до $1 млрд.
«Але ці штрафи будуть набагато меншими, ніж дохід Meta від шахрайської реклами, йдеться в окремому документі від листопада 2024 року. Кожні шість місяців Meta заробляє $3,5 млрд лише на тій частині шахрайської реклами, яка «становить вищий юридичний ризик», — зазначає видання.
Замість того, пише Reuters, щоб добровільно погодитися на більш прискіпливу і ретельну перевірку рекламодавців, керівництво компанії Meta вирішило діяти «по ситуації» — лише у відповідь на майбутні регуляторні дії з боку держави.
Раніше dev.ua писав про те, що Meta запустить попередження від шахрайств у WhatsApp і Messenger та посилить фільтри підозрілих акаунтів.
Цікаво також, що нещодавно Meta звинуватили у завантаженні 2400 порнофільмів для навчання ШІ. Компанія це заперечує.

Добавить комментарий