Домагання, булінг і приниження: австралійська журналістка провела тиждень у грі Roblox під виглядом 8-річної дівчинки

Про це йдеться у сюжеті журналістки The Guardian. У першому ж «досвіді» Dress to Impress з’явилися ігрові механіки, що заохочують тролінг: учасники оцінюють образи й можуть кидати в конкурентів віртуальні «помідори» чи «купи», а також користуватися позами, які викликали скарги та зрештою вилітали з оновлень. Під час гри виявилися приховані кімнати з тривожними натяками, а чат регулярно перетворювався на поле для знущань над дитячими аватарами.

Поза DTI авторка легко потрапляла до популярних рольових ігор і «висілянок», де персонаж отримував сексуалізовані «жести», прямі образи й насильницькі дії від інших гравців. У Berry Avenue незнайомці імітували приниження й називали її «туалетом», у Suffer аватар розстрілювали відразу після входу, у Prison Pump «новеньких» цькували й змушували платити або «качатися», аби не ставати мішенню для побиття.

Невизначеність відповідальності за контент лише ускладнювала ситуацію, адже власниками й модераторами окремих світів часто є підлітки. У Dress to Impress суспільні обурення викликали не лише платні «трол-фічі», а й поведінка персоналу: один із адміністраторів отримав публічні звинувачення у негідних взаємодіях із неповнолітнім, після чого менеджер гри заявила про звільнення співробітника та розгляд ідеї 18+ модерації.

Офіційна позиція Roblox зводиться до твердження про «індустріально провідні» політики безпеки, ШІ-перевірки перед публікацією ігор та фільтри чату, що нібито блокують обмін зображеннями й персональними даними. У відповідь на критику в Австралії компанія погодилася зробити облікові записи користувачів до 16 років приватними за замовчуванням і технічно відсікати небажані контакти з дорослими без згоди батьків; додатково анонсовано понад сотню покращень безпеки протягом року.

Правовий фон у США посилюється позовами й претензіями від прокурорів окремих штатів, включно з вимогами жорсткіше обмежувати комунікації між дорослими й дітьми та прибирати механіки, що стимулюють знущання за гроші. Регуляторний тиск накладається на бізнес-модель платформи, де значна частина заробітку залежить від мікроплатежів у користувацьких «світах», а це формує конфлікт між «часом у грі» та безпекою малолітніх.

Розслідування Guardian зосередило увагу на трьох вузлах ризику: монетизації, що перетворює тролінг на платну «розвагу»; розмитій відповідальності в іграх, керованих підлітками; та нерівній якості модерації, яка не встигає за масштабом аудиторії. На цьому тлі держави пропонують «безпеку за замовчуванням» і прозорі правила для розробників, а батькам радять жорсткі приватні налаштування, контроль покупок, обмеження чатів і регулярний аудит ігрових світів, у яких перебуває дитина.

Раніше dev.ua писав про те, як Roblox оголосив про масштабне оновлення: платформа запускає короткі відео у стилі TikTok, презентує генеративні ШІ-інструменти для творців контенту та збільшує дохід розробників. 

https://dev.ua/news/domahannia-bulinh-i-prynyzhennia-avstraliiska-zhurnalistka-provela-tyzhden-u-hri-roblox-pid-vyhliadom-8-richnoi-divchynky-1762779876

Комментарии

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *