Ці висновки ґрунтуються на аналізі семи досліджень, у яких взяли участь понад 10 000 учасників, пише Futurism.
Суть досліджень полягала в наступному: учасникам дали завдання вивчити тему, розподіливши їх на дві групи — ті, хто мав використовувати для дослідження лише чатбот зі штучним інтелектом, та ті, хто користувався стандартною пошуковою системою. Наприкінці їх просили написати другу поради на основі вивченого матеріалу.
Виявилася чітка закономірність: учасники, які використовували ШІ для свого дослідження, писали коротші поради, що містили загальні рекомендації та менше фактичної інформації, тоді як люди, які використовували пошук Google, надавали більш детальні та продумані поради.
Ця закономірність зберігалася навіть після врахування таких факторів, як інформація, яку користувачі бачили під час дослідження, шляхом показу кожній групі тих самих фактів або інструментів, які вони використовували.
«Результати підтвердили, що навіть коли факти і платформа були однаковими, навчання на основі синтезованих відповідей LLM призводило до більш поверхневих знань порівняно зі збором, інтерпретацією та синтезом інформації для себе через стандартні вебпосилання», — зазначила співавтор дослідження Ширі Мелумад, професор Уортонської школи Пенсильванського університету.
Вона пояснює, що один із головних принципів освоєння навичок — це те, що людина навчається найкраще, коли активно взаємодіє з матеріалом. Наприклад, коли досліджує тему через Google, людина долає значно більше «опору»: перегляд різних посилань, читання джерел, самостійна інтерпретація та узагальнення інформації.
«Але з великими мовними моделями, — додала Мелуад, — увесь цей процес виконується за користувача, перетворюючи навчання з більш активного на пасивний процес».
https://dev.ua/news/shi-robyt-znannia-poverkhnevymy-doslidzhennia-1763897388

Добавить комментарий