У Freelancehunt повідомляють, що трійка лідерів за напрямками роботи виглядає так:
- «Дизайн та арт» — 27% фрилансерів.
- «Програмування» — 24%.
- «Робота з текстами» — 14,3%.
Порівняно з 2024 роком частка дизайнерів помітно зменшилася (було 36,6%), тоді як програмістів та спеціалістів з текстів, навпаки, трохи додалось. Дослідники вважають, що однією з причин може бути посилення конкуренції через генеративні візуальні інструменти. При цьому суттєво зросла частка фрилансерів у категорії «Фото, аудіо та відео» — з 5,9% до 10,1%.
У 2025 році також зросла частка тих, хто перейшов на фриланс під час війни, а також тих, хто змушений був піти. Проти 2024 року зменшилася частка тих, у кого дохід впав, і зросла частка тих, у кого він залишився стабільним. Це свідчить про певну стабілізацію ринку та клієнтських відносин, попри війну, вважають в Freelancehunt.
Серед тих, хто працював до війни та продовжує зараз, розподіл доходів за категоріями у 2025 році виглядає так:
- У «Роботі з текстами» й «Фото, аудіо та відео» найбільша частка тих, хто заробляє до $500, — 58,9% і 56,7% відповідно.
- У «Дизайні та арті» майже половина (48,5%) отримує до $500, ще 37,1% — у діапазоні $500–1000, а 5,2% — понад $3000.
- У «Програмуванні» помітна частка фрилансерів з доходом $1000–2000 — 22,7% і вище.
- У «Просуванні» найбільша частка спеціалістів з доходом $3000+ (11,5%) та суттєва — з $1000–2000 (15,4%).
Згідно з дослідженням, у 2025 році 78,7% фрилансерів уже використовують ШІ: 38,9% — регулярно, 39,8% — час від часу. Ще 10,9% планують спробувати й лише 10,4% не мають таких намірів.
Ті, хто не користується ШІ, найчастіше називають такі причини:
- недовіру до якості та правдивості результатів — 59,5%;
- незадовільну якість — 37,1%;
- відсутність очевидної користі — 37,1%;
- побоювання щодо конфіденційності даних клієнтів — 20,7%.
Найчастіше AI застосовують для пошуку інформації та ресерчу (73%), генерації ідей і брейншторму (52,1%), створення чернеток і прототипів (43,3%), тестування та перевірки якості (29,4%). У топі також виконання частини основних завдань — 27,9%, підготовки пропозицій — 23,4%, комунікації з клієнтами — 21,8%.
Дослідники відзначають, що наразі ШІ більше виконує роль розумного асистента, а не повноцінного замінника фрилансера.
За останні шість місяців фрилансери, які користуються ШІ, зазначили такі переваги:
- зростання швидкості виконання роботи — 76,7%;
- покращення якості — 47,6%;
- можливість брати більше проєктів — 30,7%;
- зниження кількості помилок — 29,2%;
- зростання доходу — 19,6%.
Негативні ефекти (зростання помилок, падіння доходу, погіршення якості) відзначає набагато менша частка респондентів, згідно з даними дослідження Freelancehunt. Це підтверджує, що ШІ більше допомагає, ніж шкодить, особливо тим, хто вміє інтегрувати його у свої процеси.
Як ШІ впливає на дохід фрилансерів:
- 37% респондентів кажуть, що ШІ допомагає більше заробляти завдяки пришвидшенню роботи;
- 23,8% — полегшує пошук проєктів;
- 22,3% — дозволяє пропонувати нові послуги;
- 21,2% — підвищує якість і ставки.
Водночас 18,6% говорять про падіння доходу через зниження цін, а 9% — через посилення конкуренції.
https://dev.ua/news/frylansery-zarobliaiut-bilshe-z-ai-1764853051