У Freelancehunt повідомляють, що трійка лідерів за напрямками роботи виглядає так:

  • «Дизайн та арт» — 27% фрилансерів.
  • «Програмування» — 24%.
  • «Робота з текстами» — 14,3%.

Порівняно з 2024 роком частка дизайнерів помітно зменшилася (було 36,6%), тоді як програмістів та спеціалістів з текстів, навпаки, трохи додалось. Дослідники вважають, що однією з причин може бути посилення конкуренції через генеративні візуальні інструменти. При цьому суттєво зросла частка фрилансерів у категорії «Фото, аудіо та відео» — з 5,9% до 10,1%.

У 2025 році також зросла частка тих, хто перейшов на фриланс під час війни, а також тих, хто змушений був піти. Проти 2024 року зменшилася частка тих, у кого дохід впав, і зросла частка тих, у кого він залишився стабільним. Це свідчить про певну стабілізацію ринку та клієнтських відносин, попри війну, вважають в Freelancehunt.

Серед тих, хто працював до війни та продовжує зараз, розподіл доходів за категоріями у 2025 році виглядає так:

  • У «Роботі з текстами» й «Фото, аудіо та відео» найбільша частка тих, хто заробляє до $500, — 58,9% і 56,7% відповідно.
  • У «Дизайні та арті» майже половина (48,5%) отримує до $500, ще 37,1% — у діапазоні $500–1000, а 5,2% — понад $3000.
  • У «Програмуванні» помітна частка фрилансерів з доходом $1000–2000 — 22,7% і вище.
  • У «Просуванні» найбільша частка спеціалістів з доходом $3000+ (11,5%) та суттєва — з $1000–2000 (15,4%).

Згідно з дослідженням, у 2025 році 78,7% фрилансерів уже використовують ШІ: 38,9% — регулярно, 39,8% — час від часу. Ще 10,9% планують спробувати й лише 10,4% не мають таких намірів.

Ті, хто не користується ШІ, найчастіше називають такі причини:

  • недовіру до якості та правдивості результатів — 59,5%;
  • незадовільну якість — 37,1%;
  • відсутність очевидної користі — 37,1%;
  • побоювання щодо конфіденційності даних клієнтів — 20,7%.

Найчастіше AI застосовують для пошуку інформації та ресерчу (73%), генерації ідей і брейншторму (52,1%), створення чернеток і прототипів (43,3%), тестування та перевірки якості (29,4%). У топі також виконання частини основних завдань — 27,9%, підготовки пропозицій — 23,4%, комунікації з клієнтами — 21,8%.

Дослідники відзначають, що наразі ШІ більше виконує роль розумного асистента, а не повноцінного замінника фрилансера.

За останні шість місяців фрилансери, які користуються ШІ, зазначили такі переваги:

  • зростання швидкості виконання роботи — 76,7%;
  • покращення якості — 47,6%;
  • можливість брати більше проєктів — 30,7%;
  • зниження кількості помилок — 29,2%;
  • зростання доходу — 19,6%.

Негативні ефекти (зростання помилок, падіння доходу, погіршення якості) відзначає набагато менша частка респондентів, згідно з даними дослідження Freelancehunt. Це підтверджує, що ШІ більше допомагає, ніж шкодить, особливо тим, хто вміє інтегрувати його у свої процеси.

Як ШІ впливає на дохід фрилансерів:

  • 37% респондентів кажуть, що ШІ допомагає більше заробляти завдяки пришвидшенню роботи;
  • 23,8% — полегшує пошук проєктів;
  • 22,3% — дозволяє пропонувати нові послуги;
  • 21,2% — підвищує якість і ставки.

Водночас 18,6% говорять про падіння доходу через зниження цін, а 9% — через посилення конкуренції.

https://dev.ua/news/frylansery-zarobliaiut-bilshe-z-ai-1764853051

От admin

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *