З України до США
Сергій — випускник Львівської політехніки. Свою кар’єру в IT почав як системний адміністратор, потім став веброзробником, і нині напрацював вже десятирічний шлях у фронтенді та мобайлі.
У 2021 році він отримав можливість внутрішнього трансферу в межах компанії ELEKS та переїхав до США. Каже, що в Україні відчув «стелю» зростання і хотів побачити більше — проєктів, індустрій, технологій. «Я завжди хотів пожити певний час за кордоном. І коли з’явилась можливість на 1–2 роки, вона виглядала як природний наступний крок», — розповідає айтівець.
Випадкова стаття перетворилася на книгу
Ідея написати книжку у Сергія з’явилася несподівано. На початку року Сергій поставив у Workday ціль — написати кілька технічних статей. Але одна стаття стала занадто великою. Під час рев’ю колега жартома запитав: «А чому це не книга?».
«Я зробив невеликий ресерч і зрозумів, що це не так складно, як здається. І що це може підсилити мій професійний профайл», — пояснює Сергій.
Так він почав писати — без дедлайнів, у вільний час, посторінково збираючи практичний досвід.
Про що книга «Enterprise-Grade React»?
Повна назва книги українського девелопера — «Enterprise-Grade React: Scalable Architecture and Secure Frontends in the Real World». Це практичний посібник про те, як будувати React-додатки enterprise-рівня — такі, що витримують навантаження великих корпорацій.
Сергій намагався розв’язати типові проблеми розробників:
- хаос у структурі проєкту;дублювання логіки;
- слабка увага до безпеки;
- відсутність практичних прикладів інтеграції інструментів, типізації,
- кешування й оптимізації;
- відсутність системного підходу.
Книга зосереджена на реальних кейсах, структурах, чеклістах і конкретних архітектурних рішеннях. Основна аудиторія такої літератури, каже автора, — мідл-розробники, а також ті, хто переходить у React з інших фреймворків.
Самопублікація на Amazon
Сергій обрав Amazon KDP для виводу своєї книги у світ. Каже, що навіть не розглядав альтернативи — платформа була знайома ще до цього. Публікація зайняла в автора близько трьох місяців. Але робота над книгою — це не лише писання. Чимало часу забирають верстка й форматування; підготовка layout для Kindle і паперової версії; дизайн обкладинки; технічні вимоги; маркетинг і комунікація.
«У видавництві це роблять за тебе. Але я хотів мати повний контроль і можливість повернутися з розширеною версією, зібравши фідбек», — розповідає автор.
Комʼюніті замість великих бюджетів
Сергій фокусується на локальних розробницьких ком’юніті:
- React-групи
- Frontend-спільноти
- платформні обговорення
- тематичні мітати і конференції.
Уже після виходу книги його запрошували виступати, бути ментором чи навіть журі технічних конкурсів. Перекладати книгу українською він не планує. «Українські айтівці добре володіють англійською», — пояснює фахівець.
Процес написання став для Сергія міні-магістратурою. Цей досвід, зізнається фахівець, навчив його навчив мислити системно; краще структурувати думки; пояснювати складні речі просто; краще відчувати, як навчати інших; поглибив розуміння архітектури React.
«Це підтвердження експертизи. Люди бачать, що ти не просто програмуєш, а систематизуєш знання й ділишся ними», — ділиться Оніщенко.
Наразі автор готується до написання нової книги. «Після публікації я отримав багато запитів на більш глибокі теми — складні UI-архітектури, кастомні хуки, безпеку фронтенду. Наступна книга буде практичнішою, каже він, але вихід залежить лише від того, наскільки якісним буде кожен розділ», — обіцяє айтівець.
Поради тим, хто теж хоче написати технічну книгу
Сергій переконаний: українці мають унікальні передумови для створення технічного контенту глобального рівня. «Наші спеціалісти працюють з різними клієнтами, доменами і підходами. Ми бачимо широкий спектр задач, а не один вузький продукт. Це і є джерело якісних книжок, статей, воркшопів і відкритого коду».
Українські девелопери, каже він, вирізняються глибиною технічного мислення і творчим підходом до рішень.
Ось кілька порад від Сергія тим, хто думає над створенням авторської технічної літератури:
- Почніть із коротких форматів — пости, нотатки, статті.
- Випишіть теми, у яких ви реально сильні.
- Не намагайтесь писати для всіх.
- Книга має мати чітку аудиторію.
- Не чекайте ідеального моменту. Його не буде.
- Систематизуйте досвід — усе інше підтягнеться.

Добавить комментарий