Журналісти знайшли 595 ШІ-відео, які розганяли паніку та фейки в TikTok. У 100 з них було задіяно образ ведучої ТСН Соломії Вітвіцької. Про що каже велике дослідження Texty.org.ua

Ці відео набрали понад 24 млн переглядів у соцмережі TikTok.

Наприклад, журналісти виявили у соцмережі 100 ШІ-відео за участі ведучої «1+1» Соломії Вітвіцької — у деяких роликах було згенеровано її голос, а в інших створено повністю фейкові сюжети з підробленою мімікою, синтетичною інтонацією та неправдивими повідомленнями.

Видання промаркувало 328 тікток-відео з аудіоманіпуляціями і ще 267 відео, де штучний інтелект використовувався для створення чи зміни і зображення, і голосу.

Серед журналісток, чиї образи використовуються найактивніше, Соломія Вітвіцька з «1+1» (17 відеогенерацій і 83 аудіоманіпуляції), Анастасія Даугуле з телеканалу «Інтер» (26 відеогенерацій і 42 аудіоманіпуляції) та Алла Мазур з «1+1» (13 відеогенерацій і 42 аудіоманіпуляції).

Наприклад, на одному з проаналізованих відео фейкова Алла Мазур розповідає про ініціативу, яка підтримує пропозицію нардепа Олексія Гончаренка про мобілізацію 500 000 поліцейських замість цивільних громадян.

Тим часом, відео з фейковою Наталією Мосейчук набрало 517 000 переглядів і понад 7700 лайків: у ньому теж йдеться про нову петицію, у якій пропонується замість «простих українців» посилати на фронт працівників ТЦК та поліції.

«Варто зазначити, що ті, хто експлуатує образи популярних телеведучих, водночас копіюють і відомі медіабренди. У назвах тікток-акаунтів, через які просувалися фейкові журналісти, часто з’являлися елементи, які викликали асоціації з легітимними новинними джерелами. Наприклад, частка „tsn“ фігурувала щонайменше в п’ятнадцяти акаунтах: tsn.news.ua1, tsn_.news11, tsn.news.24.7, tsn1.news тощо. Така імітація мала створити додаткову ілюзію довіри до поширювачів відеоконтенту», — констатує видання у своєму дослідженні. 

Щодо проаналізованих відео, то вони стосувалися:  

  • 268 — петиція / опитування;
  • 145 — грошові виплати / гуманітарна допомога;
  • 116 — деструктивні / антиукраїнські наративи;
  • 22 — дискредитація України жартами;
  • 18 — нагнітання;
  • 26 — інше. 

Журналісти також прийшли до висновку, що майже кожне четверте знайдене відео з ШІ-втручанням експлуатує образи журналісток з метою отримати дані користувачів і збільшити аудиторію своїх ресурсів за допомогою фейків про соціальну допомогу. 

Тим часом, майже 20% відео містять деструктивні або антиукраїнські наративи. Найчастіше це контент про жахи мобілізації, незаконні дії правоохоронців, дискредитацію влади й військово-політичного керівництва. 

Як писав dev.ua, на замовлення проросійського політика Мураєва створили додаток, який скоро з’явиться у Play Market та App Store. Медійники кажуть, що це робиться для збору особистих даних українців на користь росіян. 

https://dev.ua/news/zhurnalisty-znaishly-595-shi-video-iaki-rozhanialy-paniku-ta-feiky-v-tiktok-u-100-z-nykh-bulo-zadiiano-obraz-veduchoi-tsn-solomii-vitvitskoi-pro-shcho-kazhe-doslidzhennia-textyorgua-1763552012

Комментарии

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *