В ІТ прийшов через книжку з C++
У дитинстві важко було мріяти саме про програмування — тоді ця сфера була менш доступною, і комп’ютери були взагалі далеко не в кожного. Тоді мене цікавила авіація.
Починав свій шлях в ІТ я 23 роки тому з C++ ще в інституті. Я закінчив Харківський авіаційний інститут (зараз — Національний аерокосмічний університет «Харківський авіаційний інститут») за фахом «інженер систем автоматичного керування».
Мій друг тоді потрапив на інший факультет, де навчали програмуванню. Якось йому потрібно було поїхати купити книжку для навчання. Я тоді вже заробив собі на комп’ютер, але пів року на ньому лише грав і це набридло, тому поїхав з ним і теж купив книжку про С++. Це був мій перший крок в ІТ.
Перша робота
Перша моя робота після навчання в інституті була космічна, як і дтяча мрія. Я пішов працювати на «космос» — ми тоді програмували системи жорсткого реалтайму для супутників українського виробництва. Я там працював рік і вісім місяців. Треба було отримати більше досвіду і рухатись далі.
Після цієї роботі пішов в аутсорс, який тоді потужно зайшов у Харків. Пробував працювати і на фрілансі. Згодом вперше потрапив у SoftServe.
Виняток з правил
Я сам раніше думав, що не буду повертатись жодного разу в будь-яку компанію, але SoftServe виявився взагалі в цьому питані винятком, тому що сюди я повернувся тричі.
Перший контакт з SoftServe був у 2012 році, коли я був Senior iOS, проте далі співбесіди справа не пішла. У 2015 був ще один контакт, коли я вже був Lead Mobile, але я не планував змінювати роботу. Тоді я познайомився з деякими PM, які пізніше потрапили у SoftServe і порекомендували мене.
У 2016 восени зі мною зв’язалась рекрутерка з SoftServe. Була співбесіда на Lead C++, де я підтвердив свій рівень і потрапив на канадський проєкт з портування з Windows на macOS.
На співбесіді питали про C++, Windows-програмування.
До речі, і на наступних моїх співбесідах у SoftServe рішення зробити офер озвучували за кілька годин після співбесіди. Це вже хороша традиція.
У нашій команді не давали приймати архітектурних рішень, кастомер менеджив усе на своїй стороні і, на мою думку, не дуже вдало. Lead пішов, не намагаючись щось довести кастомеру. Я зі свого боку спробу зробив, та пізніше все ж таки вирішив піти.
Повернення перше
Я не думав, що повернуся, тому що треба було рухатися. Усі свої технології я доводжу до ідеалу, вірю, що потрібно постійно розвиватися і навчаюсь новому. Було багато цікавих пропозицій. Але я обрав SoftServe.
Для поточного разу — я теж прийшов через рекомендацію колишнього друга і тім-мейта, з яким я працював на проєктах.
Другий раз я повернувся у 2018 влітку. Мене захайрила та сама рекрутерка, що і минулого разу. Цього разу я робив мобільно-десктопний проєкт для ремоут-шерінга десктопа. Потім мене перевели робити мобільний проєкт у SoftServe BS, де я вдало побудував інший проєкт і нову iOS-команду. Але там вирішили, що далі впораються самі, і я повернувся на «великий» SoftServe. Через COVID мобільних проєктів не знайшли. Тому запропонували змінити технологію. Для мене це не було проблемою, тому що я працював із багатьма технологіями. Підтвердив знання Java, але були деякі все ж таки прогалини через те, що на той час це не було головною технологією.
За цей період часу відкрили ще один офіс у Харкові і я почав працювати вже в новому офісі. Компанія дуже швидко розвивалась, було багато нових колег.
Пішов я взимку 2020-го в час Covid. На той час вже майже вісім місяців працював з Java.
Друге повернення
Цього разу я теж прийшов через рекомендацію тім-мейта, з яким я працював на двох проєктах. Повернувся в компанію більше року тому. Зараз в мене класна команда, всі задоволені. Клієнт нас вважає Best Performance Team на проєкті. Ми використовуємо нові технології, старі замінюємо, робимо рішення наново. Зараз я на позиції Lead Software Engineer.
Я ніколи не йшов з компанії через саме компанію, у мене тут збереглися теплі контакти з колегами, тому повертатися не було складно і щоразу я повертався через рекомендацію колишніх колег.
Я чесно говорю молодшим колегам про роботу, нюанси, завдання, адже вірю, що люди не повинні витрачати роки на те, що їм не підходить або не дає прогресу.
Сам я завжди прагнув розвиватися, вивчати нові технології, не застрягати в одному стеку. Тому нинішній проєкт — це те, що мені підходить ідеально: сучасний стек, високі вимоги до якості, чесний менеджмент і зрозумілі очікування.
Що далі?
Поки що я на позиції ліда, але в майбутньому, коли все в нашому житті стабілізується, бачу себе архітектором. У всіх технологіях, у яких я працював, я доростав до архітекторських рішень.
Я ніколи не йшов з SoftServe як від компанії. Якщо ви теж бачите для себе сенс повертатися і хочете цього — якщо у компанії є друзі, які вас вже рекомендують, і шанс, що це спрацює, — то чому б ні?
Коли обираєш компанію, варто звертати увагу на технології, процес співбесіди й те, які люди в команді чи на боці клієнта. Усі ці речі потім відіграють велику роль. Добре, коли технології сучасні й не відстають. І ще важливо, щоб під час співбесіди з людиною було комфортно. У мене всі три рази інтерв’юери в SoftServe завжди були дуже приємними, а співбесіда проходила як діалог. Це, на мою думку, ідеальний варіант.
Так само і з менеджментом — потрібно відчути, чи підходите ви один одному. Буває, людина поводиться агресивно, коли ти ставиш питання. Якщо ж і команда, і кастомер на одній хвилі — тоді проєкт дійсно може спрацювати для вас.

Добавить комментарий