Два мегатренди, які визначили майбутнє
Віталій Сьомка — український підприємець з Кривого Рогу. У він 2021 році закінчив Президентську MBA-програму в Києво-Могилянській бізнес-школі, і саме вона суттєво вплинула на управлінську оптику та на рішення створити EdTech-стартап.
«Хоча в мене немає класичної технічної ІТ-освіти, я з 17 років запускав бізнеси, більшість із яких були на стику технологій, цифрових рішень і управління. Я створював продукти з нуля, будував команди, системи, робив стратегічне управління, виходив на нові ринки, керував операціями та працював з даними. Мій попередній проєкт — виробництво та дистрибуція хардверу для телеком-операторів — дав глибоке розуміння вимог до якісного hardware і software. Усе це стало фундаментом JayJay», — розповідає він.
Ідея JayJay виникла, каже підприємець, під час навчання в kmbs. «Я глибоко прожив досвід навчання дорослої людини і зрозумів: світ рухається у бік тотальної цифровізації. Кількість цифрових компаній зростає, водночас потрібні фахівці, які працюватимуть у цьому новому середовищі», — пояснює стартапер.
Другий мегатренд — перехід від парадигми «людина як трудовий ресурс» до «людина як центр економіки». «За останні 30 років це відбулося кардинально: тепер саме людина вимагає якісної роботи, сервісу, життя. Віддалена зайнятість, цифрові професії, вибір зручної моделі життя — це норма», — каже Віталій.
Він зізнається: зрозумів, що всі компанії, які покращують якість життя через навички, продовження продуктивного віку, розвиток професій, матимуть величезний ріст у наступні 100 років.
«JayJay — саме про це: про навчання, цифрові навички, кар’єрний розвиток та підсилення людини», — каже Сьомка.
Чому саме Індонезія
Віталій шукав країну з великим ринком, попитом на IT і креативні професії, адекватною конкуренцією й низьким порогом інвестиційного входу.
Індонезія виявилась ідеальною. По-перше, тут, за словами підприємця, найбільша молодіжна аудиторія Південно-Східної Азії. По-друге — високий попит на практичні цифрові навички. Третій фактор — нестача якісної доступної освіти. А ще — динамічний EdTech-сектор. «Сьогодні у нас 52 конкуренти, і ми вже в топ-10 за трафіком, а в ніші креативних професій — № 1», — розповідає стартапер.
10 місяців до першого продажу
Віталій зізнається: шлях доуспіху був тернистим. «Ми почали працювати у 2021 році. На перший продаж нам знадобилось десять місяців — він стався аж у травні 2022-го», — каже підприємець. Запуск на віддаленому ринку, додає він, був надзвичайно важким. «Я ніколи не виводив продукти за межі України. Я ніколи не працював з Південно-Східною Азією і навіть не був в Індонезії до старту. Я не мав досвіду в онлайн-освіті», — каже Віталій.
Підприємцеві довелося вивчати все з нуля: створення навчальних програм, операції, моделі взаємодії зі студентами.
Окрім організаційних викликів, Віталій стикнувся з культурними і ментальними відмінностями нової для нього аудиторії. «Мова і культурні відмінності — найменша помилка в комунікації могла коштувати репутації. Ще один виклик локальні платіжні системи, юридичні вимоги. А пошук перших локальних співробітників — справжній квест. Ми намагалися робити маркетинг без знання ринку — перетестували десятки гіпотез, перш ніж знайшли правильну стратегію», — ділиться Віталій.
Що таке JayJay
Назву для стартапу, каже Сьомка, вигадав знайомий із креативного агентства. «Нам потрібне було коротке ім’я, нейтральне, легко вимовне будь-якою мовою та „грайливе“. JayJay звучить дзвінко, ритмічно, молодіжно — як TikTok чи GoGo. Ім’я, яке асоціюється з динамікою та сучасністю. Мені воно сподобалось відразу», — зізнається він.
Сьогодні в команді, що створюють JayJay понад 50 людей — це двокультурна, англомовна команда. Близько десяти членів команди — українці. Вони займаються менеджментом, аналітикою, маркетингом, розробкою, працюють яка операційний центр. Індонезійська команда відповідає за sales, локальний саппорт, продуктовий продакшн, рекрутинг.
Офіси в Індонезії стартап мав лише на старті, в Україні фізичного офісу ж не було ніколи. Компанія з першого дня працює remote-first. «Ми регулярно зустрічаємось з українською командою офлайн — це частина нашої культури. Чи повернемося колись до офісів? Не виключено, але в гібридному форматі — якщо на це буде реальна бізнес-потреба», — розмірковує стартапер.
Як працює JayJay
JayJay.co — онлайн-платформа для навчання молоді в п’яти напрямах:
-
Дизайн
-
GameDev / Art
-
Маркетинг
-
Менеджмент
-
Програмування
Тут наразі доступно 32 курси, а основний продукт — інтенсиви на 2–5 місяців. Модель навчання — асинхронна: готова відеостудія, інтерактиви, перевірка домашніх завдань, персональні ментори, one-to-one сесії.
Такий підхід, каже Віталій, має низку переваг для клієнтів: старт без очікування набору; гнучкість; персоналізація.
У 2025 році команда стартапу інтегрувала штучний інтелект майже в усі інтенсиви. «Це про автоматизацію рутини, фокус на core-навичках, збереження 70% практики», — підсумовує ефект нововведення Віталій.
Наразі, за словами Сьомки, JayJay ралучає студентів через вебсайт і платний performance-маркетинг у Meta, Google, YouTube, TikTok.
Value proposition JayJay, за словами Віталія, складається з шести складових:
-
Майже порожня ніша креативних професій.
-
Унікальна асинхронна модель із сильним персональним супроводом.
-
«Крафтові» курси з топовими лекторами із великих компаній.
-
Широкий спектр сучасних професій.
-
Відкрите позиціонування. «Ми — з України. Це для індонезійців знак довіри й європейської якості», — каже Сьомка.
-
Людиноцентричний сервіс і підтримка.
Гроші, інвестиції, прибутки
Віталій каже, що JayJay запускав власним коштом. Стартові інвестиції — $250 000. Їх вистачило на MVP, перших співробітників, тестування гіпотез.
У кінці 2022 року команда проєкту залучили $1 млн від Jooble Venture Lab. «Це був seed-раунд, який допоміг нам масштабуватися. Для мене важливо, що Jooble — не фонд, а операційний бізнес, і їхня експертиза була дуже корисною», — каже Сьомка.
Наразі стартап працює у двох форматах:
-
Інтенсиви — один чек, середній $432, продаж через sales.
-
Мінікурси, або «Навчання на вихідні» для Gen Z — мікротранзакції, середній чек по яких $52. Це нововведення 2025 року. «Одне вміння — один курс. Середній чек $52. Модель ще тестуємо», — розповідає стартапер.
JayJay, за словами Віталія, уже два роки прибутковий. «Ми ростемо на 40–50% щороку й працюємо в bootstrapped-парадигмі: за рахунок власних доходів, без burn rate і перегріву», — каже він.
Плани та перспективи
У 2026 JayJay планує розширити лінійку інтенсивів та знайти product-market fit для мінікурсу. «Індонезія — наш основний ринок, і ми плануємо „копати глибше“. Паралельно вивчаємо можливий запуск у другій країні», — інтригує Сьомка.
І для такого розвитку є передумови. Стартап вже тричі поспіль потрапив до рейтингу HolonIQ «Southeast Asia EdTech TOP 50» — у 2023, 2024 та 2025 роках. «Потрапити туди важко, утриматися три роки — ще важче. Я пишаюся командою: цей рейтинг — підтвердження нашої стійкості та того, що аналітики регіону бачать наш прогрес», — резюмує Віталій.
Підприємець наголошує: JayJay — перший публічний український стартап в Індонезії/ «Ми піонери. Доводиться знаходити нестандартні рішення. Тому я шукаю в команду людей-авантюристів — тих, хто не боїться нових територій», зазначаж він.
https://dev.ua/news/jayjay-1764567928